CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 19 October 2009

ayah ibu adalah segalanya.
















mak abah rindunya....nila mak abah aku yang paling aku sayang..tanpa mereka siapalah aku...
makin rindu bila berjauhan..tapi aku terpaksa demi ilmu. abah pernah kata.."abah xdak harta, hanya ilmu ja dapat mengubah segalanya"belajaq la betul2"... bila teringat kata2 ni..aku rasa bersalah kerana aku kat sini banyak main..besar harapan mak abah nak tengok anaknya berjaya..."(insaf la wahai umi"). ibu bapa adalah segala2nya..aku sedih sangat2 bila tengok iklan atau terbaca sesuatu yang berkaitan anak yang tinggalkan org tua di rumah org tua2..dimana la hilanghnya rasa kasih mereka terhadap org tua yang menjaga mereka dari kecil hingga dewasa...hingga mereka sanggup abaikan tanggunjwab sebagai seorang anak..alasan sibuk dengan kerjaya..tak sempat jaga orang tua..itu adalah alasan seorang anak derhaka.. tanpa orang tua mereka takkan kecapi kerjaya yang hebat itu...( Ya ALLAh lindungilah aku dari menjadi lupa daratan seperti mereka di luar sana) hargailah orang tua kita selagi mereka masih hidup..
aku akan sentiasa ingat dan akan menghargai kedua orang tuaku..selagi mereka masih hidup..mak abah kak sayang mak abah!!
p/s : kawan2 ingatlah hargailah kedua orang tua kita..jagalah hati dan perasaan mereka..

2 comments:

sana san said...

umi...aku pon sedih bila ingat mak abah aku kat kg.btol kte ko,besar harapan org tua kita nk tgk kita berjaya.dh la kte ni bkn dtg dr fmly yg senang,jd dgn kjyaan kite je yg boleh wat dye org bhgia.dgn cre 2 je yg boley kte hdiahkan n bls sgla pgorbnan dye utk kte.mcm aq,aq rse aq dh byk btol myushkn mreka.doa aku slalu smga aq x jd org yg lpe pd dua org tua aq ble brjya nt.takut btol aq dgn ujian allah yg 1 ni...

nurunkisya said...

harap sangat kita dapt berbakti kepada kedua ibubapa. jika nak dibndingkan dengan segenap kekayaan apa pun yang kita miliki, namun bakti dan pengorbaan mereka tentu tak terbalas. bila tngok orang2 tua yg ditinggalkan, sayu hati ni. Na'uzubillah, berdosa besar anak yg menderhaka kepada kedua ibu bapa.