CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday 5 November 2009

dugaan melanda lagi

4.11 exam peristilahan .pagi plak tu exam...sehari sebelum exam aku dilanda sakit perut..ingat dah ok.sakit lain plak yang timbul..malamnya aku tak dapat tido sampai ke pagi..sakit sangat...hanya tuhan je mengetahui...nak study pun xleh..sampai azan subuh baru aku rasa tenang boleh lelapkan mata..tapi dah subuh aku tak boleh tido lebih2..exam 8 pagi..tapi dapat gak aku tido setengah jam..jdilah tido sekejap pun..tido gak..kurang sakit kepala aku...
siap2 terus g exam..kepala otak aku kosong..seolah2 tiada apa..macam mana aku nak jawab exam ni...ya Allah apa yang dah jadi padaku...aku kuatkan semangat langkah ke dewan exam..masih awal sempat aku baca nota untuk ingat semula apa yang aku dah stdy....
8.15 dah boleh masuk dean exam..melangkah je kaki aku masuk..kepala aku mula rasa berpinar2..berpusing2...aku bagaikan diawangan..aku gagah juga melangkah..duduk aje..tiba2 mata aku terus kelam..gelap sangat...aku tak dapat baca kertas soalan yang ada atas meja...rasa macam nak pitam pun ada..menggigil satu badan aku..(ya ALLAh dugaan apa lagi yang kau bagi padaku..kenapa aku rasa sebegini..) aku kuatkan semangat..tarik nafas sedalam2nya..aku pejam mata...rehatkan diri..ketika itu aku tak peduli dan tak dengar apa arahan dr..aku dengan diri ku saja..aku nak anggakt tangan untuk minta simpati..tapi tak terdaya...dalam tak sedar aku terpejam dan sedar2 jam dah pukul 8.40..Ya ALLAh lamanya...aku terpejam..tapi alhamdulillah setelah itu..keadaanku kembali normal cuma terasa pening2 sedikit..aku tak tahu apa yang aku jawab...aku tak dapt fikir dan ingat apa yng aku baca...
Ya ALLAh inikah balasanmua terhadapku..dengan dosa2 yang telah aku lakukan...
abeh exam..aku tenangkan diriku di toilet..aku rasa tak mampu nak melangkah balik..aku tenang rehat..alhamdulillah aku masih ada kekuatan untuk bergerak...orang memandang aku seolah2 tiada apa2 yg berlaku..tapi hanya aku sahaja yang tahu...

2 comments:

mummy dhia amani said...

ya Allah, umi...kesiannya kat ko.. napelah tak cakap ngn kitorg. kitorg ingat ko sakit perut lagi.. mmmm...ada hikmahnya semuanya ni umi. bersabarlah umi..Allah lebih mengetahui sebenarnya..kenapa dia turunkan dugaan semacam tu pada kau..aku doakan kau cepat sembuh..lambat lagi next paper.. bykkan berehat ye...

miemie-jelapang said...

thanks anim..dh ok skang, tapi terasa xchat sepenuhnya ag.....time 2 dah ok sakit perut..cuma xsedap badan, sakit kepala..xpe..xnak nyusahkan kwan2..ag pun cket je..